Рульові колонки, їх типи та стандарти

Рульові колонки, їх типи та стандарти

На сьогоднішній день існують два основних типи рульових: різьбові (застарілий тип) та безрізьбові.

Різьбові рульові колонки (мал.1) мають таку назву через наявність верхнього конусу, який накручується на шток вилки по різьбі, таким чином вибираючи люфт рульової, а також містить верхню гайку з різьбою, нею законтрагаюють конус. Різьбові рульові колонки бувають двох типів по діаметру штока та діляться за конструкцією та способом монтажу в раму на неінтегровані (зовнішні), напівінтегровані (внутрішні). 

 

мал. 1 Різьбова неінтегрована (зовнішня) рульва колонка стандарту 1-1/8

Безрізьбові (Press Fit) рульові діляться за конструкцією та способом монтажу в раму на неінтегровані (зовнішні), напівінтегровані (внутрішні) та інтегровані. Регулювання ходу підшипників відбувається болтом якоря при відкручених болтах кріплення виносу.

Неінтегрована (зовнішня) рульова має чашки (верхню та нижню) які запресовуються в раму в які встановлюють підшипники (насипні або промислові), а самі чашки виступають за межі рульового стакану чим збільшується його загальна висота, проте посадкові місця досить вузькі. Такий стандарт також називають External Cap зі скороченням EC.

Напівінтегрована (внутрішня) рульова (мал.2) має таку саму конструкцію як і зовнішня, однак чашки мають більший зовнішній (посадковий) діаметр та меншу висоту і при запресуванні в стакан майже не виступають за його межі. Цей стандарт на сьогодні один з найпоширеніших і називається ZeroStack (ZS).

мал. 2 Напівінтегрована безрізьбова рульова

Інтегрована (Integrated System - IS) рульова (мал.3) - це просто набір підшипників, а їх установка виконується безпосередньо на посадкові місця рульового стакану рами.

мал. 3 Інтегрована рульова на промислових підшипниках

Вибір типу рульової колонки залежить від конструкції та розмірів посадкових місць рульового стакану рами, а також від форми і діаметру штоку вилки.

Які стандарти розмірів рульових колонок?

Залежно від діаметру та форми штока вилки і рульового стакану розрізняють:

- Дюймові (Ø 1") - вінтажні велосипеди, сітібайки та малобюджетні сучасні гірські велосипеди

- Дюйм та одна восьма (Ø 1-1/8") - більшість велосипедів (останнім часом стандарт поступається конусному типу)

- Півтора дюйма (Ø 1-1/2") - велосипеди для екстримальних дисциплін

- Конусна (Верх Ø 1-1/8", низ Ø 1-1/2") - гірські велосипеди просунутого рівня

Які існують нюанси різьбових рульових колонок?

Параметри, які можуть не співпадати:

- Діаметр чашок рульової коливається в межах 29,8 - 30,2 (японські JIS менші, європейські ISO більші)

- Діаметр нижнього кільця рульової (Crown Race inside diameter) буває 26,4мм та 27.0мм

- Велотехніка епохи СРСР потребує французьких рульових - вони відрізняються від всіх вищенаведених

Що потрібно знати, щоб встановити нову рульову колонку на велосипед?

- Діаметр та форма штока вилки

- Діаметр та форма посадкових місць рульового стакану (верх та низ)

- Кут скосів посадкових місць

Чи можна встановити вилку з конусним штоком (верх Ø 1-1/8", низ Ø 1-1/2") в раму з прямим стаканом 1-1/8"?

- Можна, для цього необхідна спеціальна рульова колонка (на зразок - Fireeye IRIS B415), посадкові місця чашок якої призначені для прямого стакану, а підшипники мають різний внутрішній діаметр.

Чи можна встановити вилку з прямим штоком Ø1-1/8" в раму з конусним стаканом 1-1/8"-1-1/2"?

- Так, для цього потрібна рульова з чашками різного зовнішнього діаметру (посадкових місць), проте однакового внутрішнього діаметру та однаковими підшипниками (на зразок Fireeye IRIS B5).

Частина інформації взята з сайту - velokyiv.com

Рекомендовані продукти